2023. január 23., hétfő

Könyvértékelés - Kollár Betti: Kosársuli

A mai bejegyzés középpontjában Kollár Betti Kosársuli című regénye áll. Köszönöm szépen a recenziós példányt Kollár Bettinek és a Magnólia Kiadónak!

Fülszöveg:

Török Luca életének legjobb éveire készül, miután felvették álmai iskolájába, a Budapesti Kosársuliba. Egy sor kihívást állít maga elé: teljesíteni a délutáni edzéseken, bekerülni a csapatba, beilleszkedni az új osztályába és barátokat találni.

De van, amivel ő sem számol. Például az új padtársával, a céltudatos és kitartó Konráddal, aki ugyanannak a csapatnak szurkol, és mivel balkezes, a könyökük néha összekoccan írás közben.

Vajon hogyan sikerül Lucának az új érzések, a szerelem, a tanulás és a sport között egyensúlyoznia?

Kollár Betti 2015-ben kezdte el írni a Kosársulit, ami mára az egyik legolvasottabb történetének számít A vonzás törvénye című regénye mellett a hazai Wattpaden.

A könyvről:

Nagyon szeretek számomra új írók munkásságával megismerkedni, nem volt ez másképp Kollár Betti esetében sem. A Kosársuli egy nagyon szerethető young adult történet, amelyben minden megtalálható, amivel el lehet varázsolni az olvasót: sport, jó karakterek, aranyos jelenetek, szerelem és barátság.

Az alaptörténet szerint Luca a vágyott gimnáziumban, a Kosársuliban kezdi meg a tanévet, amely számos kihívást tartogat. Nem könnyű számára a kezdet, de tudja, hogy midig is az volt az álma, hogy profi kosárlabdázó lehessen és a magyar válogatottat képviselhesse, így izgatottan áll minden kihívás elé. Vajon fel tud nőni az elvárt teljesítményhez? Sikerül új barátokra szert tenni? Na és mi lesz a padtársával, Konráddal, akire egyre többet gondol?

Bár alapvetően szeretek sportokat nézni, ha lehetőségem és időm adódik rá, akkor mindig megteszem, de a kosárlabda valahogy kimaradt, így számomra különösen izgalmas volt ez a világ, mivel nem sok mindent tudtam magáról a játék szabályairól és menetéről. Szeretem, mikor egy könyv nem csak egy aranyos történetet tár elénk (bár az kétségkívül itt is megvolt), hanem többet is tud adni. Betti nagyon szemléletesen írta le számomra ezt a sportot, szinte úgy éreztem, hogy én is ott vagyok Lucáékkal együtt a pályán. 

Szerettem a könyvben megjelenő karaktereket, pláne Lucát, Konrádot és Kriszt. Lucával könnyen tudtam azonosulni a túró rudi szeretetével és a kissé balszerencsés eséseivel, ahogyan azzal is, hogy nem adta fel, hanem küzdött, kitartott és szerintem a korához képest nagyon jól kezelte a különböző szituációkat. Krisz a humorával elvarázsolt, minden megszólalása mosolyt csalt az arcomra. Kellenek az ilyen karakterek egy osztályban és ebben az esetben egy regényben, akik a nehéz szituációkban is képesek nevetést kiváltani belőlünk. Konrád egy olyan karakter, akit nem lehet nem szereti, céltudatos, kitartó, kedves. Tetszett, ahogy Lucával bánt, ahogyan az is, hogy nem egy tipikus rosszfiú volt, hanem sokkal hétköznapibb, akiről könnyű elképzelni, hogy akár a mi iskolánkban is megjelenhet. A többi karakter között is akadtak számomra izgalmasak, gondoljunk csak Klaudiára és Gergőre, akikre nagyon kíváncsi vagyok a folytatásban, ahogyan arra is, hogy a Lucával való kapcsolatuk miképpen alakul.

Kollár Betti írói stílusa fiatalos, lendületes, szó szerint csak úgy vitt magával a történet. Könnyű vele azonosulni, könnyű szeretni ezt a regényt. A Kosársuli engem elvarázsolt még úgy is, hogy 10 évvel idősebb vagyok a karaktereknél. Onnan tudom, hogy különösen jól sikerült egy ifjúsági történet, hogy azt kívánom, bár én is visszamehetnék az időben és ott lehetnék velük. Ezt sajnos nem lehet megoldani, de a Kosársuli gyógyír a sebeimre, így újra átélhettem a tinédzser éveimet, csak egy jobb kiadásban. 

Ha egy szerethető, nagy drámáktól mentes és ténylegesen a fiataloknak szóló könyvet keresel, akkor mindenképpen jó választás lehet a Kosársuli, amely felnőttként is abszolút élvezhető. Engem elvarázsolt, így izgatottan várom a folytatást, hiszen úgy érzem, az igazi kalandok csak most kezdődnek, és én mindenképpen Lucáékkal szeretnék tartani, hogy velük együtt átélhessem.

Ti olvastátok már a Kosársulit? Esetleg tervezitek?

A könyv megvásárolható ezen a linken: LINK

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése