2022. november 30., szerda

Könyvértékelés - Jennifer L. Armentrout: A Kingdom of Flesh and Fire – Hús és tűz királysága

A mai értékelés középpontjában Jennifer L. Armentrout A Kingdom of Flesh and Fire – Hús és tűz királysága című regénye áll. Köszönöm szépen a recenziós példányt a Könyvmolyképző Kiadónak!

Az első kötetről írt értékelésem itt olvasható: Vérből és hamuból 

Fülszöveg:

Erősebb a szerelem a bosszúnál?

EGY ÁRULÁS…

Minden, amiben Poppy valaha hitt, hazugság, beleértve a férfit is, akibe beleszeretett. És nem igazán tudja, ki is ő valójában a Szűz fátyla nélkül. Azt viszont tudja, hogy semmi nem jelent rá akkora veszélyt, mint ő. A Sötét Szerzet. Atlantia királyfija. Aki azt akarja, hogy Poppy küzdjön ellene, és ez egy olyan parancs, aminek ezer örömmel engedelmeskedik. Lehet, hogy elrabolta, de sosem lesz az övé.

EGY DÖNTÉS…

Casteel Da’Neer hazugságai ugyanolyan megnyerőek, mint az érintése. Az igazságai pedig olyan érzékiek, mint a harapása. De Poppy csak rajta keresztül kaphatja meg, amit akar – hogy megtalálja a bátyját, Iant. Az, hogy együttműködik Casteellel, ahelyett, hogy ellene dolgozna, kockázatot rejt magában. A királyfi mégis minden lélegzetvételével kísérti őt, és azt kínálja fel, amire a lány mindig is vágyott. És Poppy túlságosan vakmerő, túlságosan kiéhezett ahhoz, hogy ellenálljon a kísértésnek.

EGY TITOK…

Azonban a nyugtalanság egyre fokozódik Atlantiában, miközben a királyfi hazatérését várják. Egyre többet suttognak háborúról, és Poppy az események kellős közepébe csöppent. Sötét titkok törnek felszínre, amelyek beszivárogtak a két királyság véráztatta bűneibe, és mindkét királyság bármit megtenne azért, hogy rejtve maradjon az igazság. De amikor megrázkódik a föld, és az ég vérezni kezd, lehet, hogy már túl késő.

Vesd bele magad!

A könyvről:

Az előző kötet izgalmas fordulatai után nagyon kíváncsian vártam a folytatást, biztos voltam benne, hogy számos meghökkentő és zseniális ötletet talál ki az írónő, de sikerült felülmúlnia minden előzetes várakozásomat. Azt hiszem, hogy kijelenthetem: ez a sorozat számomra megérkezett és új kedvencet avattam. Egyszerűen imádtam ezt a könyvet, annyira egyben volt az egész. Minden, amit az első kötetben kicsit negatívumként hoztam fel, az itt már nem volt jelen, és egy igazi, kidolgozott, nagyszerű karaktereket felvonultató és fordulatos fantasyt olvashattam, amelyre már nagyon régóta vártam.

Ebben a regényben az igazi hangsúly Poppyn volt, hogy megtalálja önmagát, megismerje a múltját és tisztázza az érzéseit Casteellel és a jelenlegi helyzetével kapcsolatban. Mint említettem, a könyv izgalmas és fordulatos volt, de mégis, inkább Poppy személyiségfejlődése volt hangsúlyosabb, ahogy végre valahára le merte vetni magáról jelképesen is a Szűz fátylát, és már csak egy félig atlantiai lányként volt jelen, aki kiáll önmagáért és azokért, akik fontosak neki. Nagy utat tett meg, pláne, ha visszagondolunk, hogy honnan indult, de egy olyan nővé ért, aki tisztában van önmagával és aki soha nem adja fel, küzd a végsőkig. Casteel ebben a kötetben szintén egyre zseniálisabb lett, jobban megismerhettük a karakterét, a démonait, a múltját, de láthattuk a humoros, szerethető oldalát is. Imádtam Poppyval a párosukat, a vicces szócsatáikat, a köztük lévő perzselő kémiát és a történetüket, amely  tele volt hazugsággal, árulással, bizalmatlansággal, de mégis, mindezek ellenére vonzalommal, vággyal és talán valami többel is. A kapcsolatuk dinamikája lenyűgözött, ahogyan ráébredtek az egyre inkább valóságosabb érzelmeikre, és arra, hogy fontos nekik a másik. Ha már a karakterekről írok, akkor muszáj megemlítenem Kierant is, akit az előző rész után nem hittem volna, hogy ennyire megszeretek, de mégis, lenyűgözött minden vicces beszólásával, a hűségével, a kedvességével. Azt hiszem, hogy senki nem kívánhatna jobb védelmezőt önmaga számára, mint amilyen Kieran, az pedig csak hab a tortán, hogy mennyire zseniális személyiséggel rendelkezik. Kíváncsi vagyok, hogyan folytatódnak a kalandjaik, az biztos, hogy én olvasni fogom.

A Hús és tűz királysága egy viszonylag hosszabb könyv, de ennek ellenére végig fent tudta tartani az érdeklődésemet, számomra egyszer sem vált unalmassá, ez köszönhető annak, hogy mindig történt valami, ami aktuálisan foglalkoztatta Poppyt és az olvasót. Nagyon tetszett, ahogy a különböző információk adagolva voltak, tényleg mindig akadt valami új, amit fel kellett dolgozni, és ami további kérdésekhez vezetett a jövőre nézve. Kíváncsi vagyok, hogy Poppy múltjának a felderítése miképp fog folytatódni, hiszen számos izgalmas lehetőséget tartogat magában.

A kötetben fontos szerepet kapott és állandó dilemmát jelentett, hogy vajon az Atlantiaiak miképp viszonyulnak Poppyhoz, hogy elfogadják-e őt, a volt Szüzet, a Felemelkedettek jelképét. Poppy mindennél jobban szerette volna, ha önmagát látják, és nem azt, akiknek lennie kellett a múltban, de ha valakiket a félelem kovácsolt azzá az emberré, akik lettek, akkor nehezebb elnyerni a bizalmukat, mint azt bárki hinné. Hiába a cselekedetek, amelyek bizonyítják, hogy ő nem a Felemelkedettek közé tartozik, ezt sajnos sokan nem tudták feldolgozni és elhinni. Ez számos konfliktushoz vezetett Poppyban és a környezetében is, amely biztos vagyok benne, hogy tovább fog mélyülni.

Az előző kötethez hasonlóan itt is csak az államat kapargattam a regény végi eseményektől, rendkívül tüzes lezárást kapott a történet, amely annyi lehetőséget tartogat magában. Ha lehetne, már most folytatnám a sorozatot, hiszen annyira kíváncsi vagyok Poppy, Casteel és a többiek sorsára.

Összességében azt tudom mondani, hogy egy rendkívül izgalmas fantasy sorozat második kötete a Hús és tűz királysága, amelyet megéri elolvasni, hiszen annyira grandiózus és egy olyan történetet tár elénk, amelyet szerintem sokan szeretni fognak. Humor, szenvedély, harc, politikai játszmák, barátságok – ezek mind megtalálhatóak ebben a sorozatban, én pedig kíváncsi vagyok, hogy a jövőre nézve mennyi mindent tartogat még. Olvassátok, szeressétek.

A könyv megvásárolható ezeken a linkeken:

papír formátum és e-book

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése