2020. január 1., szerda

Viszlát 2019! - Könyves évértékelő

Sziasztok!
Elérkeztünk 2019 végéhez, éppen ezért egy évösszegző bejegyzéssel készültem nektek, szigorúan a könyves momentumokra fókuszálva. Jó olvasást kívánok!

Instgramon is megtalálsz @dsheavenofbooks néven!

Előzmények:
2018 végén megfogadtam, hogy 2019 az olvasás éve lesz számomra. Célul tűztem ki a minimum ötven könyv elolvasását, na meg egy hatalmas várólistacsökkentést. Megfogadtam, hogy az egész nyarat végigolvasom, és úgy ámblokk sokkal több időt fogok a könyvekkel tölteni.

 2019 végén pedig elmondhatom, hogy határozottan semmi sem úgy alakult, mint azt én elterveztem.

Tudniillik, ha egyetem van, akkor egyszerűen képtelen vagyok olvasni, hiszen lefoglal a tanulás, az utazás, meg úgy mindig akad valamilyen program, könyvet pedig kis részletekben nem szeretek olvasni. 2019 nyarán ráadásul volt egy masszív olvasási válságom is, mely egy nehéz tanév után talán nem is csoda. Ebből a válságból sikerült kirángatnia egy könyvnek, de úgy összességében elmondhatom, hogy sokkal lassabban olvasok mostanában, az az oldalszám, ami régen alapnak számított, most egy elérhetetlen álom.

2019-ben 25 könyvet sikerült elolvasnom, amely körülbelül 9500 oldalt foglal magába, legalábbis a moly szerint. Nem mondom, hogy büszke vagyok erre a számra, hiszen nagyon nem ezt tűztem ki célul, de nem is bánkódom. Amiket olvastam, azokat a regényeket teljesen megéltem, és mindegyik gyakorolt rám valamilyen hatást. Vannak, amelyekre pozitívan emlékszem vissza, akadtak új kedvencek is, na meg persze olyan is, amit legszívesebben elfelejtenék.

Hogy mik is történtek 2019-ben?

2019-ben:
- Öt új kedvenc kedvenc regényt avattam:
Sarah J. Maas – A hajnal tornya
Sarah J. Maas – Szárnyak és pusztulás udvara
Elle Kennedy & Sarina Bowen - HIM
Victoria Schwab – Egy kegyetlen dal
Holly Black – Egy kegyetlen herceg

- Ért egy hatalmas pozitív meglepetés, mert tényleg nem számítottam rá, hogy ennyire magával fog ragadni ez a könyv és világ. Ez pedig nem más, mint Victoria Schwab – Egy kegyetlen dal című regénye.
- Sikerült újraolvasnom 4 könyvet (SZJG 2,3,4,5)
- Megismerkedtem 11 új szerzővel.
- 2019-ben 84 új könyvet szereztem be, amely egy eléggé brutális szám a korábbi éveimhez képest. Magam sem gondoltam, hogy ennyi új regénnyel fog gyarapodni a gyűjteményem, de végül így alakult.
- Találkoztam végre személyesen is Leiner Laurával, amely hatalmas élmény volt számomra!

Mik a céljaim 2020-ra?
- 2020-ban szeretnék minimum 30 könyvet elolvasni. (Sajnos az ötvenet már nem merem leírni, pedig az lenne az igazi álom.)
- Szeretnék egy hatalmas várólistacsökkentést, hiszen rengeteg olvasatlan könyvem van, amiket már ideje lenne kézbe venni. Ez persze az időmtől is függ, hogy hogy fog alakulni, na meg az új megjelenésektől, de nagyon remélem, hogy legalább 20 könyvet el fogok tudni olvasni a mostani gyűjteményemből.
- Szeretnék kicsit kevesebb könyvet venni, és csak olyanokat, amelyekre tényleg nagyon kíváncsi vagyok.
- Szeretnék minden hónapban legalább egy új blogbejegyzést hozni, és ténylegesen aktivizálni magam ezen a platformon.
- Folytatom az aktív bookstagrammer életet.

A 2019-ben elolvasott könyveim:

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 5. – Remény
Sarah J. Maas: A Court of Wings and Ruin – Szárnyak és pusztulás udvara
Sarah J. Maas: Tower of Dawn – A hajnal tornya
Erin Watt: Cifra palota
Sarina Bowen – Elle Kennedy: Ez a srác
Tricia Levenseller: Daughter of the Pirate King – A kalózkirály lánya
Holly Black: The Cruel Prince – A kegyetlen herceg
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1. – Kezdet
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 2. – Együtt
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 3. – Egyedül
Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 4. – Barátok
Ruby Saw: Gázt neki, Chiara!
Rachael Lippincott – Mikki Daughtry – Tobias Iaconis: Két lépés távolság
Victoria Schwab: Egy kegyetlen dal
Rachel Van Dyken: The Matchmaker's Replacement – A randiguru szárnysegéde
Victoria Schwab: Egy sötét duett
Colleen Hoover: Too Late – Túl késő
K. A. Tucker: Ten Tiny Breaths – Tíz apró lélegzet
Penelope Ward: Neighbor Dearest – A legkedvesebb szomszéd
K. A. Tucker: One Tiny Lie – Egyetlen kis hazugság
Rupi Kaur: a nap és az ő virágai
Veréb Emese: Négy évszak években
Dombóvári István: Netperces novellák
Kiss Attila Péter: Problémás hercegnők
Charles Dickens: Karácsonyi ének

Szeretnék köszönetet mondani az embereknek, kiadóknak, cégeknek, akikkel együtt dolgozhattam 2019-ben:

- Ruby Saw
- Bookshelf Neverland
- Világok lángja
- Varázsvirág
- Enchanted bookmarks
- Till and Dill
- Dallos Zoltán
- Booklycrafts
- Könyvmolyképző Kiadó
- Jaffa Kiadó
- Bíró Márk Dávid
- Magicchests
- Fandomhoneybees
- Kiss Attila Péter
- trnd Hungary (Nivea fátyolmaszk)
- Riley Baker (@rileybbags)

Remélem, hogy senkit nem hagytam le a listáról, ha esetleg mégis, és eszembe jut, akkor utólag pótolom. <3

Köszönök szépen minden kedves és bátorító szót, amit az instagram követőimtől és a blogom olvasóitól kaptam! Nagyon hálás vagyok nektek! <3

Melyik volt nektek 2019 legmeghatározóbb könyvélménye?

Köszönöm, hogy velem tartottatok!
Dorka

20 megjegyzés:

  1. Ne bánkódj, hogy nem érted el a kitűzött célodat! Megerősíthetem, hogy az egyetem tényleg leszív, és míg reggel túl korán van az olvasáshoz meg úgy általánosságban a világhoz és az ágyból való kikeléshez, addig este hazafele meg már túl fáradt vagy még a levegővételhez is. Nem könnyű megtalálni az egészséges egyensúlyt.
    Ember tervez, Isten végez... -szokás mondani, és tényleg ez így is van. Én minden évben eltervezek egy rohamos várólista csökkentést és azt, hogy megnövelem a magánkönyvtáram olvasottságát 90+%-ra, de eddig egyik sem jött össze egyik évben sem. Hoppsz.
    Majd nyugdíjas korunkra mindent bepótolunk. ;)
    És mindettől függetlenül szuper könyvekkel ismerkedtél meg! A kegyetlen herceg nálam is nagy kedvenc lett ebben az évben. :) Sarah J. Maas kötetei szintúgy. Mondjuk ők minden évben.
    Bár nekem hatalmas favorit lett idén (ha már fantasy) Leigh Bardugo - Árnyék és csont c. kötete, 2020-ban szeretném a teljes GrishaVerse-t elolvasni. :) Valamint ha magyar írót szeretnék említeni, akkor három is van a tarsolyomban, akiknek a könyvei idén a kedvenceim lettek. Ludányi Bettina: Nyomodban c. romantikus krimije, Sienna Cole: A köd után c. letehetetlen pszichothrillerje és Szurovecz Kitti: Az egyetlen ismerős arc mély, lélektani, de romantikus kötete. :)
    Remélem, ezekre egyszer te is sort kerítesz!

    Gratulálok a sok együttműködéshez!

    Millió puszi és boldog új évet!
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon egyet kell, hogy értsek veled: az egyetem sajnos tényleg így működik. :/
      Jogos, talán majd egyszer lesz lehetőségünk elolvasni az összes vágyott könyvet! :p
      Az Árnyék és csont nekem is kívánságlistás lett, és ez leginkább neked köszönhető, hiszen te hoztad meg véglegesen a kedvemet hozzá! <3 Az egyetlen ismerős arc szintén nagyon érdekel, hiszen annyi pozitívumot hallottam már róla! Köszönöm az ajánlásokat, ahogyan a gratulációt és a hozzászólást is! <3
      Boldog új évet kívánok neked is!:)

      Dorka

      Törlés
  2. Sajnos vagy nem sajnos, ma már egyre inkább másokhoz méregetjük magunkat. De ne, nem éri meg! Te 25 könyvvel többet olvastál, mint az, aki egész évben nem vesz/vett a kezébe egyetlen regényt sem.
    Ráadásul micsoda könyveket olvastál. Victoria Schwab duológiája nekem is nagy kedvenc, a Két lépés távolságot is igazán kedveltem.
    Számomra nagyon meghatározó volt Jessica Koch: Közel a horizonthoz illetve a Közel a szakadékhoz című regénye, mindkettőt nagyon ajánlom, bár zsepi kell.

    Legyen csodás éved :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos, és ez a megfelelő hozzáállás, amit te is írtál! :)
      Én is szerettem a Két lépés távolságot, aranyos történet.:)
      A Közel a horizonthoz című regényről annyi, de annyi pozitív értékelést hallottam már! A filmre nagyon kíváncsi vagyok, a könyvvel kapcsolatban pedig bizonytalan vagyok, hogy adjak-e neki esélyt.:)

      Köszönöm szépen, én is csodálatos évet kívánok neked! <3

      Törlés
  3. Ne bánkódj, az egyetem nekem is keresztbehúzta nagyon sok számításomat. Szerintem így is nagyon szép számot tudsz felmutatni nagyon sok könyvvel. Ezen a nyáron én is ismét kézbe vettem a Szent Johanna Gimit, ráadásul anyukám is rászánta magát!
    Nekem talán 2019 nem is az új könyvek megismeréséről szólt, sokkal inkább az újraolvasásokról, így igazán releváns válasszal nem szolgálhatok. Viszont már januádi az élmény, de a Kis herceget sikerült ismét kézbe vennem és felnőtt szemmel teljesen más megvilágításba került az a történet!
    Nagyon sok sikert neked 2020-ban mind a sulihoz, a bloghoz az olvasáshoz meg úgy mindenhez! Nagyon remélem, hogy minden vágyad teljesül és meg lesz a kitűzött 30 könyv! 🥰💕

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyetem sajnos mindig ezt teszi.:(
      Hogy tetszett anyukádnak az SZJG? :) Számomra is egy örök kedvenc a sorozat.:)

      Ciki, ha még soha nem olvastam a Kis herceget?:o Egyszer szeretném mindenképpen, de egyelőre csak a távolabbi jövőben.:)

      Köszönöm szépen! <3
      Viszont kívánok sikerekben és boldogságban gazdag új évet!♥

      Törlés
  4. Szerintem a 25 könyv is nagyon klassz. Tényleg az is 25-tel több, mint azé, aki egyáltalán nem olvas. Tavaly neked ennyi fért bele az idődbe, energiádba. Majd idén jobb lesz!
    Nagyon szuper, hogy így összeszedted a köszönet listát is. Gratulálok az együttműködésekhez.
    2020-ra kívánok neked sok jó könyvet, filmet, élményt és vidám perceket. Nagyon örülök, hogy azért idény is szuper könyveket olvastál, és ismertél meg klassz új szerzőket.
    Puszi,
    Ria

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen jogos, amit írsz! A 25 még mindig jobb, mint a semmi, és tényleg nagyon örülök, hogy legalább ennyi könyvet is sikerült elolvasnom.:)
      Köszönöm szépen! :) Viszont kívánok sikerekben, boldogságban, könyvekben gazdag új évet, és remélem, hogy sikerül elérni a céljaidat!:)

      Dorka

      Törlés
  5. Szerintem igenis buszke lehetsz az elolvasott konyvek szamara! 😊 Gondolj csak bele mennyien nem olvasnak egyaltalan. Annak pedig kifejezetten orulok, hogy szeretted Schwab neni konyvet 😍 Nagy kedvencem az irono, szoval a tobbi konyvet is csak akanlani tudom. Sok sikert a 2020-as evre! 🎆

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen jogos, amit írtál! :) A 25 is nagyon szép szám. <3
      Köszönöm szépen, mindenképpen szeretnék még olvasni tőle!:)
      Neked is sok sikert kívánok a 2020-as évre! <3

      Törlés
  6. Tényleg nagyon hasonlóan alakult az évünk olvasási szempontból. Ismerős a helyzet (az egyetemet kivéve), de ne bánkodj, lesz ez sokkal jobb is! :) Szurkolok, hogy idén meglegyen a célod és gratulálok az eddigi sikereidhez, együttműködésekhez, nem semmi ez ám anyus! ❤

    Lillsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! ♥
      Én is szurkolok, hogy sikerüljön megvalósítani a céljaidat! Nagyon boldog új évet kívánok neked!:)

      Dorka

      Törlés
  7. Fogalmam sincs, milyen az egyetemi élet, de kár másokhoz mérned magad olvasás terén. Lassú olvasó vagyok, nálam kb 1 hét egy 300 oldalas könyv, de már nem érdekel. Élvezem és ez a lényeg. Ha Te is élvezed, akkor az jó :)
    Az együttműködésekhez hatalmas gratuláció, szerintem ez sokkal jobban említésre méltó, mint az elolvasott könyvek száma :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljes mértékben igazad van, bár őszintén szólva, magamhoz mérve is kicsit csalódás ez a szám, másrészről viszont nagyon örülök, hogy legalább ennyit is sikerült olvasnom.:) Reménykedem, hogy 2020 sokkal jobb lesz, és rengeteg szuper könyvet fogunk elolvasni!:)
      Ez a lényeg, hogy élvezd a regényeket. <3

      Köszönöm szépen!<3

      Törlés
  8. Csatlakozom az előttem szólókhoz, miszerint nem éri meg bánkódni amiatt, hogy nem sikerült megvalósítani a kitűzött célt. A 25 is gyönyörű szám, főleg, ha rendesen megélted őket. Inkább olvass kevesebbet, de abból tudj elraktározni, mint sokat rohamtempóban.
    Gratulálok az együttműködésekhez, és sok sikert az idei terveidhez! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljes mértékben igazad van!:)
      Köszönöm szépen, én is sok sikert kívánok neked az idei évre!:) <3

      Törlés
  9. Én akkor is büszke vagyok rád Durkám! 💕 És megnyugtatlak, a 45 könyvemből nekem is csak 20 sikerült 😂 (de lehet hogy még annyi se🙈)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! <3
      Hátha most is sikerül ez a szám, vagy a több! :p Én szurkolok. <3

      Törlés
  10. Ne aggódj az egyetem már csak ilyen kiöli az emberből a rendszerességet. Próbálj meg utazás közben esténként vagy reggelente 30 oldalt legal@bv elolvasni nekem ez teljesen bevált. 30 könyv pedig teljesen reális. Nekem 2019-re volt ez a célom és 43 könyv lett végül az eredmény szóval ne csüggedj. Ha pedig tényleg szeretnéd csökkentdni az olvasatlanok számát a blogomon van egy anti tsundoku kihívás, amely pont 20 könyvet ölel fel. Esetleg nézz be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reggelente nincs időm, esténként meg már fáradt vagyok. :( A heti két utazás meg általában beszélgetéssel elmegy. :s
      Köszönöm, már szemeztem a kihívással! :) Mindenképpen lecsekkolom újra.<3

      Törlés