2021. június 22., kedd

Könyvértékelés - Casey McQuiston: Red, White & Royal Blue – Vörös, fehér és királykék

Sziasztok! Hosszú kihagyás után, de itt vagyok. Ez idő alatt sikeresen lediplomáztam, szóval végre újra van időm olvasni. 

Ma egy könyvértékeléssel érkeztem, ezúttal Casey McQuiston Red, White & Royal Blue – Vörös, fehér és királykék című kötetéről írtam nektek. Jó olvasást kívánok a bejegyzéshez!

Köszönöm szépen a recenziós példányt a Könyvmolyképző Kiadónak!

Fülszöveg:

Mi történik, ha egymásba szeret az amerikai elnök fia és a walesi herceg?

Mikor édesanyját megválaszják az Amerikai Egyesült Államok elnökének, Alex Claremont-Diazból azonnal afféle királyi herceg lesz amerikai módra. Jóképű, karizmatikus, zseniális – a mai fiataloknak szóló színarany a marketingcsapat kezében. Csak egyetlen gond van vele: Alex ellenségeskedése egy valódi herceggel, Henryvel az óceán túlpartjáról. És mikor a bulvársajtó kezébe jut egy fénykép Alex és Henry – a walesi trónörökös esküvőjén előadott – botrányos összecsapásáról, ez az amerikai-brit kapcsolatokra is hatást gyakorol.

A család- és államfők kárenyhítési tervvel állnak elő: megrendezik a két rivális megbékélését. Ami eleinte csak az Instagramnak szóló, megrendezett barátság, hamarosan elmélyül, és veszélyesebb lesz, mint azt akár Alex, akár Henry valaha várta volna. Hamarosan Alex azon kapja magát, hogy romantikus kapcsolatba bonyolódott a korántsem régimódi Henryvel, ami befolyásolhatja az elnökválasztási kampányt, a feje tetejére állíthat két országot, és kérlelhetetlenül felveti a kérdést: a szerelem végső soron megmentheti a világot? Miből merítsenek elég bátorságot, és lesz-e akkora hatalmuk, hogy azok legyenek, akiknek lenniük kell? Hogyan érjék el, hogy a valódi énjüket is kifejezhessék a politikai protokoll lépéseiben?

Casey McQuiston bebizonyítja ebben a könyvében, hogy a szerelem nem mindig diplomatikus.

„Bárhova mentem, vittem magammal, és minden lopott másodpercben ezt olvastam, muszáj volt! Magával ragadó, csodálatos, gyengéd, szexi… Ez a könyv mindent tud, amire szükségem van. Irigylek mindenkit, aki még nem olvasta, és átélheti ezt csodás élményt!” – Christina Lauren, New York Times bestseller író

„A Piros, fehér, királykék vérlázítóan mulatságos. Romantikus, szexi, szellemes és izgalmas. Imádtam minden sorát” – Taylor Jenkins Reid, New York Times bestseller író

A könyvről:

Csupa jót hallottam a kötetről, gyakorlatilag mindenki dicsérte nekem, így hatalmas érdeklődéssel fogtam neki az olvasásnak, hiszen egy magas színvonalú történetre számítottam, amely remélhetőleg engem is magával ragad. Az biztos, hogy a legkevésbé sem kellett csalódnom, sőt. Egyszerűen imádtam ezt a könyvet, minden egyes sorát. Fantasztikus volt, hatalmas élményt nyújtott az olvasása. Annyira komplexnek éreztem, tökéletesen kidolgozottnak, ahol minden apró részlet stimmelt, ahol tökéletesen el lettek találva az arányok. Ha jól tudom, a szerző első kötete a Vörös, fehér és királykék, így pláne emelem kalapomat a munkája előtt. 

Nagyon tetszett az alapkoncepció, hiszen ez nem csak egy átlagos LMBTQ regény, hanem az amerikai elnök fiáról és a brit trónörökös kapcsolatáról mesél nekünk. Vajon lehet közös jövője két ennyire befolyásos fiatalnak? Egyáltalán szerelem, ami köztük van? Netalán csak üres vágy? És ha még is szerelem, akkor vajon mit szól hozzá a királyi udvar és az elnöki család? Nos, ezekre a kérdésekre mind választ kaphatunk, ha elolvassuk a történetet.

Szeretem, mikor egy könyv sokrétű, több mélysége van, több problémát is feldolgoz. Ez nem volt másképp ezen regény esetében sem, hiszen a legelső pillatokról kezdve nyomon követhettük, ahogy kibontakozik két fiatal személyisége, ahogy Alex felfedezte a szexuális identitását, ahogy karaktereink rájöttek, hogy mit is akarnak az élettől, a jövőtől. Betekintést kaphattunk az elnök és a brit királyi udvar életébe, nyomon követhettünk egy amerikai elnökválasztási kampányt. Olvashattunk fantasztikus barátságokról és egy igaz szerelemről.

A könyv rendkívül szimpatikus és egyedi karakterekkel dolgozott, hiszen gondoljunk csak Alexra, a kissé forrófejű, folyamatosan pörgő srácra, akinek a célja, hogy ő legyen a legfiatalabb Kongresszusi képviselő, és ezt az álmot szépen építi, mindent megtesz, hogy elérhesse. Vagy gondoljunk Henryre, a látszólag szelíd, unalmas srácra, a mesékből érkezett szőke hercegre, aki végre megmutatja, hogy nem fél önmaga lenni. Szeretném kiemelni Junet, Norát, és az ő barátságukat Alexxel, amely az egyik kedvenc emberi kapcsolatom lett a kötetből. Élmény volt olvasni a közös jeleneteiket, a civódásokat, egyszerűen olyan, mintha én is ott lettem volna közöttük, és velük együtt éltem volna át ezt a nagy kalandot. De ugyanúgy írhatnék Beáról, Pezről (aki őrült, de imádom), Ellenről, Orcarról, Lunáról, Zahráról, a királynőről, Cathrineről, akik mind-mind fantasztikus karakterek, tele élettel, kifejlett személyiséggel, és akik határozottan megszínesítették ezt a történetet.

Számomra ennek a regénynek több mondanivalója is van. Az első az, hogy a szívnek nem lehet parancsolni, ha megtaláljuk az igaz szerelmet, akkor igenis küzdeni kell érte, hiszen megéri. A másik fontos mondanivaló, hogy az álmok néha változnak, ahogy egyre idősebbek leszünk, úgy egyre többet tapasztalunk, és könnyen lehet, hogy a korábban sziklaszilárdnak hitt álomkép, a vízió megváltozik, és új célok kerülnek előtérbe. De ez így van rendben, ez mutatja, hogy fejlődünk, változunk. Ez a kötet bebizonyította, hogy soha ne adjuk fel (gondoljunk csak Alex és Henry kapcsolatára, vagy Ellen kampányára), hogy megéri kitartani. 

Nagyon boldog vagyok, hogy elolvashattam ezt a történetet, hiszen úgy gondolom, hogy sokat hozzám tett, a mondanivalója pedig kiemelten fontos. A 2021-es évem egyik legemlékezetesebb olvasmánya lett a Fehér, vörös és királykék, amelyet bátran ajánlok mindenkinek, hiszen ezt a regényt olvasni kell.

A könyv megvásárolható ezekre a linkekre kattintva:

nyomtatott verzió

e-könyv

Ti olvastátok már a regényt? Hogy tetszett nektek? Ha még nem, akkor tervezitek?

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése