2021. január 11., hétfő

Könyvértékelés - Whitney G. Barátod: Carter

Sziasztok! Ma ismét egy könyvértékeléssel érkeztem, ezúttal Whitney G. Barátod: Carter című regényéről írtam nektek. Köszönöm szépen a recenziós példányt a Könyvmolyképző Kiadónak!:)

A bejegyzésem a Prológus New Adult miniprojektjének a részét képezi.

Fülszöveg:

Barátok vagyunk.

Csak barátok. De tényleg…

Arizona Turner negyedik óta a legjobb barátom.

Akkor is az volt, amikor éppen „utáltuk” egymást.

Az első csókokon, az első randikon, az első csalódásokon át támogattuk egymást.

(Még az egyetemeink is pár perc távolságra voltak egymástól…)

Annyi éven át – mondjon bárki bármit – sose léptük át azt a bizonyos határt.

Nem is gondoltam rá. Nem akartam rá gondolni.

Ám egy éjszaka minden megváltozott.

Legalábbis mindennek meg kellett volna változnia…

Barátok vagyunk. Csak barátok.

Mondogatom, amíg ki nem derül, tényleg „csak” a legjobb barátom-e…

Üde, szívderítő olvasmány tavaszi töltekezéshez, nyári strandoláshoz, őszi lazuláshoz és téli kuckózáshoz.

Szurkolj te is a bimbózó románc hőseinek!

A kötetről:

Nagyon szeretem a New Adult könyveket, talán ebben a zsánerben érzem a legotthonosabban magam, a barátokból szerelemesek történetek pedig különösen közel állnak a szívemhez, így kíváncsian álltam neki az olvasásnak. Nem igazán tudtam, hogy mire is számítsak, hiszen korábban még nem olvastam az írónőtől, és véleményeket sem nagyon hallottam a kötetről, de szerencsére nem okozott csalódást.

Mielőtt azonban kitérnek magára a könyvre, szeretném kiemelni a borítót, amely a színeivel teljesen levett a lábamról. Nagyon tetszenek a pasztell árnyalatok, így telitalálat számomra. Magához a regényhez is nagyon illik, teljesen hiteles, mintha maga Carter szerepelne rajta.

Az alaptörténetről annyit érdemes tudni, hogy Carter és Arizona mindig is legjobb barátok voltak, semmi több. Megosztották egymással az örömüket, bánatukat, sőt, minden randi tapasztalatukat is. Egy nap azonban rá kell döbbenniük, hogy igenis vonzódnak egymáshoz, majd amikor átlépik azt a bizonyos határvonalat, többé kellene válniuk, mint barátok. Azonban amikor újra és újra elkövetik ezt a „hibát”, már semmi sem olyan, mint amilyen régen volt. Sem ők, sem a kapcsolatuk.

Imádtam ezt a regényt, felkerült a kedvenc New Adult könyveim listájára, hiszen hihetetlenül vicces és romantikus volt. Az írónő megfelelő mértékben vegyítette a barátságot, a vonzalmat, a humort, a komoly gondolatokat, és egy fantasztikus egyveleget alkotott, amely bár kissé klisés és nem tökéletes, de én így is szerettem. Öröm volt olvasni Carter és Ari múltbéli közös jeleneteit is, nagyon jó ötletnek tartom, hogy az írónő ilyen formában építette bele a történetbe.

Teljesen odáig voltam Carter karakteréért, egy okos, értelmes és intelligens férfi, és mindezek mellett hihetetlenül jó barát. Nagyon szerettem olvasni, hogy bármi is történt Arival, ő rögtön ugrott, segített neki, és számíthattak egymásra. A kapcsolatuk szinte már legendás volt az ismerőseik körében, hiszen miattuk kezdtek el hinni abban az emberek, hogy tényleg létezik fiú és lány között igaz barátság. Ám az ő történetük akkor kezdődött el igazán, amikor átléptek egy bizonyos határvonalat, amely után már nincs visszaút. Imádtam a romantikus évődéseiket, a vicces sms-eiket, e-mailjeiket, a frappáns párbeszédeiket. A romantikus szál nagyon szépen volt felépítve, és bár néha picit megráztam volna a karaktereket, hogy helló, térjetek már észhez, de összességében úgy gondolom, hogy mindennek úgy kellett történnie, ahogy az le volt írva. A mellékszereplőket is nagyon kedveltem, tökéletesen illettek a történetbe, Josht pedig különösen szeretném kiemelni, akinek egyszerűen imádtam a beszólásait.

Ez a könyv számtalan alkalommal megmosolyogtatott, és jó kedvre derített, éppen ezért is volt nehéz elengednem. (Külön öröm, hogy íródott egy kiegészítő epilógus is a regényhez, amely az írónő hivatalos oldalán ingyenesen elérhető. Számomra az tette fel igazán az i-re a pontot, csodálatos volt.) Úgy gondolom, hogy ez a történet a lehető legjobbkor talált meg engem, hiszen a lelkemnek pont egy ilyen kikapcsolódós olvasmányra volt szüksége. Ami még plusz pont a számomra, hogy minden fejezet elején találhatunk egy Taylor Swift számot, amely a következő oldalak hangulatát tökéletesen leírja, így még inkább át lehet szellemülni az olvasmányra.

Nagyon boldog vagyok, hogy olvashattam, és nektek is nyugodt szívvel tudom ajánlani ezt a történetet!:)

A könyv megvásárolható ezekre a linkre kattintva:

e-book

papír formátum

Ti olvastátok már a regényt? Hogy tetszett nektek?

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése