2018. december 21., péntek

Leiner Laura: Maradj Velem - Könyvértékelés

Sziasztok!:)
Nem is olyan rég fejeztem be Leiner Laura legújabb könyvét, a Maradj velem-et és most erről hoznék nektek egy spoiler mentes értékelést.:) 

Fülszöveg:
Elérkezett az Iskolák Országos Versenyének hatodik napja, és a piros csapat szétesni látszik. A kezdetben barátságosnak tűnő megmérettetés egyre komolyabbá válik, a feladatok egyre megterhelőbbek, egyre fájóbb a családtagok hiánya, és a négy gyökeresen eltérő személyiségű diáknak egyre nehezebb igazi csapatként együttműködnie. Bizonyos helyzetek még a Szirtes gimi páratlan logikájáról és éles eszéről ismert matekosát, Újvári Hannát is komoly kihívások elé állítják. Vajon a csapat érdekei a fontosabbak, vagy a verseny során kialakult kapcsolatok? Van-e értelme sportszerűnek maradni, ha más is piszkosan játszik? Egyáltalán, lehet-e ez a játék több, mint egy jelentéktelen vetélkedő, amiről még senki sem hallott, és ahol színes ruhás diákok versenyeznek egy műanyag kupáért? És nem mellesleg: okos dolog-e beleszeretni valakibe, aki az egyik rivális csapat öltözékét viseli? 

Instagram: dsheavenofbooks

A borítóról: 
Szerintem rendkívül jól passzol a sorozathoz, teljesen visszaadja a Bükki táborhely hangulatát, de egyben sejtet egy komolyabb vonalat is, szóval számomra telitalálat.

A szerzőről:
Nem titok, hogy Leiner Laura az én legnagyobb kedvenc magyar íróm. Egyszerűen odáig vagyok a regényeitért, és legyen bármilyen hangulatom, legyek bármennyi éves is, Leiner Laura könyveihez mindig, ha hozzányúlok, azt érzem, hogy hazatértem. Hihetetlen izgalommal kezdek neki minden új regényéhez, és a régieket is olvasva képes vagyok ugyanazt átélni, mint anno az első olvasások során. Nekem az ő könyveit olvasni a legjobb nosztalgia, amit átélhetek. 

Az Iskolák versenye trilógiáról:
Az első rész olvasása előtt hihetetlenül szkeptikus voltam: akkor már javában egyetemre jártam, s úgy gondoltam, hogy engem nem fog tudni lekötni egy középiskolás versenyről szóló trilógia, s talán azt is, hogy Laura már nem tud újat mutatni. Hogy én mekkorát tévedtem. Már az első oldalakon rá kellett döbbennem, hogy hoppá, itt talán mégsem arról van szó, mint amit én feltételeztem. A regény végére pedig újra éreztem azt a hihetetlen boldogságot, hogy ez az, sikerült, újabb kedvenc! 

A regényről:
A történet pont ott folytatódott, ahol az előző kötet véget ért: az Iskolák Országos Versenyének hatodik napján. 

Amit szeretnék előre leszögezni: imádtam ezt a kötetet is. Itt már sokkal jobban megmutatkoztak az emberi karakterek, hogy ki milyen jellem, hogy ki mit tenne meg a győzelemért. Nagyot csalódhattunk Mátéban, aki bár már az előző kötet végén is kimutatta a foga fehérét, de itt bizonyosodott be visszavonhatatlanul, hogy mennyire is egy rosszindulatú és álszent ember. Örülök, hogy már nem tudja mérgezni olyan tudatosan a szálakat. És ha már a negatív jellemről beszéltem, akkor szeretnék megemlíteni egy pozitív megnyilvánulást is: Hanna a regény elején nagyon jó megoldást választott Zsomborral szemben, hiszen a „szemet-szemért, fogat-fogért” elv nem vezetett semmire. Nagyon örültem, hogy végre képesek igazi csapatként és barátokként összedolgozni, így már sokkal élvezetesebb volt a regény olvasása is. 

Hanna családja: Néha nagyon érdekes és vicces volt olvasni ezeket a jeleneteket, máskor pedig igazán szomorú. Hanna nagymamája valami ultra szuper modern nagyi, aki elől nem rejthetsz el semmit, hiszen úgy is megtalál téged: ha nem a valóságban, akkor az instán, de előle nincs menekvés. Hanna apukája hozta a formáját, egy szerethető karaktert alkotott ebben a kötetben is. 
Érdekes és egyben szívszorító volt olvasni az elmélkedéseket Hanna anyukájával kapcsolatban, néhol talán már túl személyes is. Az biztos, hogy egy összetört szívű lány fejlődését és gyászának feldolgozását követhettük nyomon ebben a részben, amely még mindig nem ért véget. Szívből remélem, hogy a trilógia végére egy sokkal pozitívabb és élettel telibb lányról olvashatunk majd.

Kocsis és a facebook/insta kommentelők: nem titok, imádtam ezeket a részeket! Valahányszor csak egy Kocsis vs kommentelők jelenet következett, én hangosan nevetve olvastam végig. Hihetetlenül jó Laura humora, és fantasztikusan adta vissza a mai fiatalok gondolkodás- és írásmódját. (Egyszer még a testvérem is átjött a másik szobából, hogy mit lehet ennyit nevetni egy könyvön. Nem, ő még nem olvasott Leiner Laurát, így nem is tudhatja.:( )

Hanna és Kornél:
Annyira jó volt a szerelmi szál ebben a regényben! Laura végre itt nem húzta-vonta a dolgokat, nem késleltetett semmit, hanem a szereplők egyből a tettek mezejére léptek, és ez nekem nagyon tetszett. Nem volt felesleges tagadás, késleltetett vallomások, hanem egy harmonikus kapcsolatot láthattunk kibontakozni, amely pont úgy volt jó, ahogy az meg lett írva. Kornél egy hihetetlenül szerethető karakter, tipikusan a fiatal olvasó lányok álma, Hanna pedig egy átlagos lány, aki nem bújik álca mögé. A tökéletes páros. Kíváncsi vagyok, hogy a regény végén történtek miatt a jövőben mi is lesz velük, hogyan birkóznak meg a helyzettel.

A csapatokról:
Örülök, hogy sokkal jobban megismerhettük a zöld csapat infós srácait, illetve tetszett a hármas szövetség, amelyet ők kialakítottak. Sőt, a végére még az arany csapat is sokkal szimpatikusabbá vált. Kíváncsi vagyok, hogy mit fognak lépni a regény végén történtek miatt. 

Összességében:
Nagyon szerettem ezt a regényt is, mint minden más könyvet Leiner Laurától, akit egy nagyon tehetséges írónak tartok. Könnyed, szerethető stílus, fiatalokat foglalkoztató témák. Tetszett nagyon az összes elgondolás, amit a mai tinédzserekről írt: szétfilterezett beállított képek, az őszinte érzelmek hiánya. Úgy gondolom, hogy ezek a részek egy picit nevelő hatásúak is a fiatal olvasókra nézve és csak reménykedhetünk, hogy sokan talán átgondolják a helyzetet, és talán megváltozik a nézőpontjuk és az értékrendjük. 

A regény szokás szerint olvastatja magát, egyszerűen lehetetlen letenni. Laura összes könyve kiváltja belőlem azt az érzést, hogy egyszerűen csak rá tudjak gondolni, és semmi máshogy ne legyen kedvem. Függőséget okoz, de jó értelemben. Öt csillagos kedvenc.

Nagyon ajánlom ezt a sorozatot minden fiatalabb és idősebb olvasónak is, akik szeretnének egy jó kikapcsolódást és egy csodálatos regényt olvasni!:)
A folytatást pedig már most nagyon várom.:)

Ti olvastátok már a regényt? Ha igen, hogy tetszett? 

Köszönöm, hogy velem tartottatok,
Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése