2021. október 18., hétfő

Kolibri Kiadó újdonságok: 5 perces Star Wars történetek, Marvel - Új történetek és 25 szelfi a felvilágosodás korából

Sziasztok! A mai bejegyzésemben a Kolibri Kiadó három újdonságát értékelem nektek, amelyek közül kettő egy-egy ikonikus univerzumhoz kapcsolódik, a harmadik pedig a magyar történelemből merít ihletet. Köszönöm szépen a recenziós példányokat a Kolibri Kiadónak!

5 perces Star Wars történetek:

Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban George Lucas megalkotott egy fantasztikus világot, amely a mai napig hatalmas népszerűségnek örvend. Bevallom, évekkel ezelőtt engem is elkapott a nagy Csillagok háborúja rajongás, egy időben folyamatosan újranéztem a filmeket, drukkoltam a lázadóknak a Birodalom ellen vívott háborúban, szorítottam az ifjú Anakin sorsának jobbra fordulásáért, Luke, Leia és Han sikeres küldetéséért, a Halálcsillag elpusztulásáért. A Star Wars hatalmas kultusznak örvend (szerintem jogosan), így nem is volt kérdés, hogy olvasni szeretném ezt a könyvet, amelynek köszönhetően rengeteg már ismert történetet élhettem át újra, mindössze pár perc alatt. 

A kötet nagyon igényesen lett elkészítve, a grafika gyönyörű (erről csatolok is lentebb pár képet), a történetek röviden, aranyosan, gyerekbarát módon lettek megírva. Ahogy a cím is ígéri, egy-egy mese megismerésére bőven elég öt perc, az illusztrációknak köszönhetően pedig rendkívül könnyű elképzelni a karaktereket, azonosulni velük. Ez a könyv szerintem bőven le fog kötni minden, a SW iránt érdeklődő gyermeket és fiatalt, köszönhetően az egyszerű nyelvezetének, a már ismert történeteknek, a gyönyörű kivitelezésnek. A mesékből mindenekelőtt kitűnik egy hatalmas tanulság: soha ne adjuk fel, és bármennyire is aprónak hihetjük magunkat, a kitartásnak, a kemény munkának és az erőnek köszönhetően mi is lehetünk a leghatalmasabbak. Bátran ajánlom ezt a kötetet mindenkinek, aki szeretne elmerülni újra a Star Wars világában, vagy azoknak a gyerekeknek, akik még csak most fogják felfedezni azt. Az erő legyen veletek!

A könyv megvásárolható erre a linkre kattintva: LINK



 

Marvel – Új történetek:

A Marvel világa nálam egy viszonylag új szerelem, hiszen csak 2019-ben ismerkedtem meg vele, de azóta töretlen a rajongásom. Egy nagyon komplex, rendkívüli módon megalkotott, minőségileg igen magasan kivitelezett világról beszélhetünk, ahol mindenki találhat számára szimpatikus hőst – vagy éppen negatív karaktert. Nagyon izgatott lettem a Kolibri újdonsága miatt, mivel úgy gondolom, hogy ebből az univerzumból soha nem lehet eleget kapni, mindig fog újdonság érni, így kíváncsian vártam a könyv felfedezését, amely nem okozott csalódást. A kötetben 18 rövidebb történetet találunk, amelyekben megjelenik megannyi Bosszúálló mellett jópár ellenfél is. Nagyon szerettem, hogy tényleg mindenkiből kaptunk egy kis szeletet, és számomra akadtak újdonságok is ebben a könyvben, gondoljunk csak Pókember társaira. A Star Wars kötethez hasonlóan itt is bőven elég 5 perc egy-egy történet megismerésére. A grafika szintén gyönyörű (csatolok pár képet lentebb), megszínesítik a leírtakat. Minden történet gyerekbarát módon lett megfogalmazva, a szöveg egyszerű, könnyen érthető, és nagyon könnyű elveszni a sorok között, együtt küzdeni a hősökkel. A képi világ és a leírt szöveg tökéletesen kiegészíti egymást, azt gondolom, hogy ez a kötet fantasztikus ajándék lehet bármely Marvel rajongó számára, a kicsik szerintem egyenesen imádni fogják. Tanulságként kitűnik ebből a kötetből, hogy mindig van esély újrakezdeni, hogy bíznunk kell a társainkban, és soha nem szabad feladnunk, hiszen a hősök sem ezt teszik. Küzdenek, ameddig csak bírják, és mindent megtesznek az emberiség és a bolygók megmentése érdekében. Nagyszerű kalandokba lehet keveredni Marvel kapitány, Thor, Űrlord, Gamora, Hulk, Mordály, Groot, Pókember, a Fekete özvegy, a Fekete párduc és társaik oldalán.

A könyv megvásárolható erre a linkre kattintva: LINK





25 szelfi a felvilágosodás korából:

Nagyon szeretem a vicces és kreatív megoldású könyveket, így nem is volt kérdés, hogy szeretném megismerni ezt a 25 szelfit a felvilágosodás korából. Én teljesen odáig voltam ezért a kötetért. Érdekesnek találom a történelmet, számomra mindig jó érzés elmerülni a múltról szóló anekdotákban. A könyv tökéletesen ötvözte az elmúlt időket a 21. századra jellemző internetes világgal. Nagyon jókat mosolyogtam olvasás közben, imádtam a messenger és facebook üzenőfal beszélgetéseket, a mini képregényekről már nem is beszélve! Tipikusan egy olyan olvasmány, amely szórakoztatva tanít. Az illusztrációk sajátosak, viccesek, segít közelebb hozni a történelmet mindazok számára, akik nem szeretik a száraz, tömény anyagokat. Minden szelfi után kapunk egy kitekintést, hogy mi igaz a kommentben leírtakból, mi hogyan zajlott a valóságban az író és a történészek legjobb tudomása szerint. Ezek a tudásanyagok sem keltették egy unalmas, száraz szöveg érzetét, hanem nagyon is érdekesek voltak, rövidek (2 oldalasak), gördülékeny stílusban megfogalmazva. Rengeteg érdekességet megtudtam ebből a kötetből, és jó volt feleleveníteni a gimis éveimben tanultakat. 100%-is biztos vagyok benne, hogy ez a könyv minden korosztálynál célt érhet, hiszen olyan formátumban tárja elénk a felvilágosodás korának neves eseményeit és személyeit, amelynek köszönhetően garantáltan megragad bennünk, amit láttunk és olvastunk. Ajánlom ezt a kötetet mindenkinek, aki szeretne kicsit elmerülni a történelemben - mindezt a modern kor szemüvegén keresztül.

A könyv megvásárolható erre a linkre kattintva: LINK



Ti olvasnátok valamelyik kötetet? A képek alapján melyik nyerte el jobban a tetszéseteket?

A bejegyzésem a Prológus bekuckóztunk projektjének a részét képezi.

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése