2018. december 3., hétfő

Ruby Saw: Csak két lépés Észak - Spoilermentes könyvértékelés


Sziasztok! :)
Ma Ruby Saw január 10-én megjelenő regényéről hoztam nektek egy spoilermentes értékelést. Ha esetleg vacillálsz, hogy elolvasd-e a könyvet, akkor remélem, a döntésben segítséget nyújt az értékelésem. :)



„Egy rendkívül jól megírt sokkoló és kegyetlen történet szerelemről, hazugságról, az élet könyörtelen oldaláról, amely az első oldaltól az utolsóig rabul ejt.”

Fülszöveg: Észak-Korea. ​Egy földrész, aminek a puszta hallatán összeszorul az emberek gyomra. 
Hadley Hilson újságíró azonban nem így volt ezzel, és csatlakozott a volt egyeteme tanulmányi kirándulásához, ami Dél-Koreába indult, de érintőlegesen az északi határhoz is. Az újságíró élete nagy sztorijára készül, az Észak- és Dél-Korea közti különbségek bemutatásával. 
A drogok nem illegálisak északon, mégis elkülönítik a busznyi diákot a határnál, miután füvet találnak az egyik táskában. 
A csoportot kísérő professzor furcsán viselkedik. Amerika nem töri magát, hogy a dolgok után járjon. 
Hadley-t furcsa élmény éri: taszítja, de egyben vonzza is Jin Park ezredes, amire nem tud magyarázatot adni. 
Jin küzd a szívével és a józan eszével, de alul marad a harcban. 
Meddig megy el egy újságíró a tökéletes sztoriért? Vajon ott a katonák tényleg mindent megtehetnek? Ki áll az egésznek a hátterében? 
Korrupció, hatalom, élni akarás, vágy és szenvedély.

A borítóról: Szerintem tökéletesen el lett találva ez a borító, nagyon illik a történethez. Tipikusan olyan, hogy ha ránézel, akkor kivált belőled valamilyen érzést, s nem tudsz csak úgy elmenni mellette.:)

Az íróról: A könyvet egy feltörekvő író, Ruby Saw jegyzi, akinek ez a harmadik megjelent könyve a Pillangó-hatás és annak folytatása, Az igazi után. Amit mindenképpen szeretnék leszögezni: ha olvastad is a Pillangó-hatás könyveket, akkor felejts el mindent, amit Rubyról gondoltál, hiszen ebben a könyvben egy teljesen más téma áll a középpontban, illetve teljesen más megvilágításba is helyezi az írónőt. Rengeteg fejlődést láttam, amelyet reményeim szerint ti is megtapasztalhattok. A stílus ugyanaz a könnyed, könnyen olvasható, mely lendületesen végigvezet téged a történeten. Nem éri meg kihagyni.:)

A történetről: Mint a fülszövegből is kiderült, egy csapat diák (illetve egy újságíró és egy professzor is) indul útnak Dél-Koreába, ahol látogatásuk során mindenképpen szeretnének átjutni a diktatórikus Észak-Koreába, azonban a határon akadályba ütköznek: drogot találnak az egyik diáknál, ami beindítja az eseményeket.

A véleményem: Előre is szeretném kiemelni: imádtam a történetet.:) Egy rendkívül jól megírt sokkoló és kegyetlen történet szerelemről, hazugságról, az élet könyörtelen oldaláról, amely az első oldaltól az utolsóig rabul ejt.

Ez a regény engem már a huszadik oldal környékén sokkolt. De nagyon durván. Tudtam előre, hogy ez egy olyan regény lesz, ami mindenképpen valamilyen érzelmet kivált belőlem, de erre még én sem gondoltam. Végig feszített volt a tempó, és a könyv végéig izgultam, hogy mi is fog történni. 242 oldal félelem, remény, ármánykodás, stressz, romantika, bűnözés... Úgy gondolom, hogy hihetetlenül jól elvoltak találva az arányok: mindenből annyit kaptunk, amennyi pont megfelelő volt, egy szálat sem vitt túlzásba az írónő, és olyan csavarral is találkozhattunk, amikre én speciel nem számítottam volna, ami mindenképpen egy pozitív dolog, hiszen a legtöbb könyv esetében könnyű előre megsejteni a dolgokat.

A szerelmi szál nekem nagyon tetszett. Ötletes volt, és megfelelően kivitelezett, lehetett látni a fejlődést, a kialakulást, a gondolatokat, és számomra ez is pont elég volt. Az erotikus részek is megfelelően voltak leírva, úgy gondolom, hogy pont annyit kaptunk, amennyi szükséges: nem volt 4-5 oldalon keresztül ecsetelve egy ilyen esemény sem (ami szerintem felesleges is), hanem tényleg annyit kaptunk, ami még a jó ízlés határain belül marad egy ilyen regényben.

Összességében: Számomra ez a könyv bizony egy öt csillagos kedvenc lett. Természetesen mindig lehet hibát találni, de amiket én éreztem az olvasás közben, (izgultam, sokkolt, reménykedtem és nem tudtam letenni) azok bizony nem minden regénynél vannak meg, s ha belőlem egy könyv ilyen szintű érzéseket vált ki, akkor nem is kérdés, hogy bátran ajánlom a témát és műfajt kedvelőknek.

Hogy pontosan  milyen műfajra is számíts? – Erotikus romantika és egy kis krimi számomra, de elég nehéz behatárolni.

Ha te is szeretnél megismerkedni az írónő munkásságával: A Pillangó-hatás és Az igazi című könyvei ingyenesen letölthetőek az írónő facebook csoportjából. Amennyiben kíváncsi lettél a Csak két lépés Északra (én ezt a könyvet jobban ajánlom, ha most olvasol először Rubytól), akkor már előrendelhető az írónőtől 1600 +710 ft postaköltség ellenében. (+ Amennyiben  elfogytak a fizikai példányok, biztosan ez a regény is elérhető lesz pdf formátumban, de ha nem szeretnél várni, sőt, ha ajándékot is szeretnél kapni (első 20 rendelő), akkor nincs más teendőd, mint írni Rubynak.)

Ruby elérhetőségei:
Ruby Saw hivatalos facebook oldala: https://www.facebook.com/rubysawofficial/?ref=br_rs
Ruby Saw facebook csoportja (ahonnan letölthetőek a korábbi könyvei): bit.ly/rubysawcsoport
Az írónő blogja: http://www.redone.gportal.hu/?fbclid=IwAR2e-aC3iOigxhM4Ccms7lGBdV6ZESsdHjlbsLkV7OW0k_M7vf_3G_Oosx0
Az írónő e-mail címe: rubysawwriter@gmail.com

Köszönöm szépen Rubynak a lehetőséget, hogy előolvashattam a regényét!:)
Ti olvastatok már az írónőtől?:) Ha nem: terveztek?
Köszönöm, hogy velem tartottatok,
Dorka



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése