2022. március 2., szerda

Könyvértékelés - Agatha Christie: Szerelmi bűnügyek

Egy kisebb kihagyás után végre új értékeléssel érkeztem, ezúttal Agatha Christie Szerelmi bűnügyek című novellás válogatásáról írtam nektek. Köszönöm szépen a recenziós példányt a Helikon Kiadónak!

Fülszöveg:

A szerelem furcsa dolgokra képes. Néha a legjobbat, olykor pedig a legrosszabbat hozza ki belőlünk. Agatha Christie, az emberi lélek páratlan ismerője e kötet novelláiban is mesterien fonja szerelmi bűnügyeinek szálait. Kedvenc detektíveinkkel meglepő helyszíneken találkozhatunk ? Mr. Satterthwaite az operába látogat Mr. Harley Quinnel, Parker Pyne hajókázik (de ez egy másik halál a Níluson!), Poirot vidéken időzik, és a darázsfészkek kiirtásának módjait tanulmányozza, Miss Marple egy falusi szerelmi gyilkosságot old meg, Tommy és Tuppence egy apróhirdetés nyomán bálba megy. Megtudhatjuk, miért fontos a bridzsben a treff király, hogy mit nem bocsát meg soha egy máskülönben elnéző feleség, és hogy mihez kezdhet a millióival egy életunt gazdag hölgy.

Ez a kötet csupa-csupa szerelem és szenvedély…

De a szerelem néha sötét, és nem mindig boldogít. És ezt a krimi királynőjénél senki sem tudta jobban.


A könyvről:

Ez volt az első Agatha Christie olvasmányom, de már 5 novella után tisztában voltam vele, hogy messze nem az utolsó. Hihetetlenül izgalmas volt! 

Úgy gondoltam, hogy az első Agatha Christie olvasási élményemhez kitűnő alapot nyújthat ez a kötet, hiszen rövidebb novellákat tartalmaz, amelyek valamilyen szinten mind a szerelem téma köré épültek. Maga a kiadás gyönyörű, minőségi, tökéletesen meg vagyok vele elégedve.

Nem tudtam, hogy mire is számítsak, egyedül a műfajjal voltam tisztában, de már az első novella elérte nálam azt a hatást, hogy az állam a padlón koppanjon, ez az érzés pedig egyre jobban fokozódott, ahogy haladtam előre a könyvvel. Nagyon szerettem, hogy mindegyik történet más-más jellegű volt, azt pedig pláne, hogy a nyomozóink milyen furfangosan jöttek rá a rejtélyekre. Komolyan, emelem kalapom minden nyomozó, de legfőképpen az írónő előtt, hiszen olyan eszmefuttatásokat vitt véghez, amelyek mind-mind zseniálisak. Minden novella esetében szépen épült fel a történet, nagyon jól át tudta adni az írónő a feszültséget, a novellák végi csúcspontok pedig az abszolút kedvenceim voltak. Külön tetszett, hogy változatosak voltak a karakterek, rengeteg személyiségtípus megjelent a lapokon. Mindegyik novella izgalmasnak bizonyult, nem voltak felesleges sorok: egyszerűen mindennek megvolt a helye, még a legapróbb, legjelentéktelenebb mozzanatnak is. Mindig megmosolyogtatott, hogy mennyire elsiklottam 1-1 részlet felett, amelynek a végén nagy jelentősége lett – ennek is köszönhető talán, hogy nem sikerült minden esetben előre kitalálnom a gyilkost/tettest, de vigasztal a tudat, hogy néha azért sikerült. A kedvenc novelláim egyértelműen ezek voltak: A treff király, Helené arca, Halál a Níluson, Halál a patakban, Darázsfészek, A házmesterné bosszúja, Alak a ködben, A gazdag hölgy esete és a Magnóliavirág, de az összes többi is nagyon tetszett. 

Agatha Christie elvarázsolt, amióta csak befejeztem a könyvet, egy dologra tudok gondolni: minél hamarabb olvasni szeretnék még tőle. Már ki is néztem néhány regényt, izgatottan várom, hogy jobban megismerhessem Mr. Satterthwaite-et, Mr. Harley Quin-t, Parker Pyne-t, Poirot-ot, Miss Marple-t, valamint Tommy és Tuppence párosát. Úgy gondolom, hogy a legjobbkor talált meg ez a válogatás, letehetetlen olvasmánynak bizonyult.

A lehető legőszintébben ajánlom ezt a válogatást mindenkinek, aki kalandra, izgalmakra és egy kis szerelmi bűnügyre vágyik, mindezt kortól függetlenül. Agatha Christie fantasztikusat alkotott, én pedig élvezettel várom, hogy mi mindent fedezhetek fel még az ő tollából.

„– A valóság – jegyeztem meg, félrelökve a Napi Hírharangot – furcsább még a regényeknél is!”

Ti olvastatok már az írónőtől? Melyik a kedvenc Agatha Christie regényetek?

A könyv megvásárolható erre a linkre kattintva: LINK

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése