2021. augusztus 30., hétfő

Könyvértékelés - Riley Baker: Találj vissza

Sziasztok! Ma egy új könyvértékeléssel érkeztem, ezúttal Riley Baker Találj vissza című könyvéről írtam nektek. Köszönöm szépen a recenziós példányt az írónőnek!

Fülszöveg:

Kisha Raids autóbaleset következtében elveszítette emlékeinek nagy részét. Egy véletlen folytán azonban sikerült visszakerülnie a múltba és szembesülnie azzal, hogy van valami, pontosabban valaki, akiről soha nem beszéltek neki.

Miután újból magához tér, barátnője felfedi előtte a kendőzetlen igazságot. Azt hiszik a legnagyobb kérdés mindössze az: Kisha szeretne-e emlékezni arra az emberre, aki egykor magára hagyta?

Csakhogy az időutazás során Kisha mindent elkövetett annak érdekében, hogy megváltoztassa a történetük végét.

Ha szembeszegülsz a sors akaratával, annak ára van. De ki fizeti meg? Kisha?

Vagy az a személy, aki egykor még a világot jelentette neki?

Mi van akkor, ha nekik tulajdonképpen ez volt a sorsuk? Ha mindennek pontosan így kellett történnie?


A könyvről:

Korábban már többször is volt lehetőségem olvasni az írónőtől, és a lehető legőszintébben állíthatom, hogy én teljesen odáig vagyok a történeteiért. Minden irománya vicces, romantikus, és tele van jó gondolatokkal. A Happy End után című regénye váltotta ki nálam eddig a legnagyobb katarzist, amely tényleg egy 5 csillagos szerelem olvasmány volt számomra. A Találj vissza ennek a könyvnek a folytatása, amelyre körülbelül 1 évet vártam, és nagyon izgatott voltam miatta, hiszen az előző kötet  hatalmas függő véggel zárult, amely egy nagyon érdekes jövőt vázolt fel. 

A továbbiakban a Találj vissza című regényről szeretném megosztani a gondolataimat, és mivel ez egy folytatás, így erősen spoileres az első részre nézve! Kérlek, hogy csak akkor olvass tovább, ha már olvastad A Happy End után című könyvet, vagy nem zavarnak a spoilerek!

Mint említettem, az előző rész egy hatalmas függővéget kapott, amely miatt izgatottan vártam a folytatást, hiszen annyira szerettem volna tudni, hogy mi történt Derrickkel, hogyan alakul a kapcsolata Kishával, hogy vajon emlékezni fog-e a lány mindenre a múltból, és újra egymásra találnak-e. 

Ez a kötet megválaszolta minden kérdésemet, de be kell vallanom, egy kicsit másra számítottam. Az írónő csavart egyet mindenen, és teljesen más irányba terelte a történetet, amely számomra hatalmas meglepetés volt. Kicsit más került a középpontba, mint vártam, de ez egyáltalán nem egy rossz dolog, inkább pozitív, hogy így sikerült meglepni engem is. Szeretem, mikor egy író képes váratlant húzni, és felülírni mindent, amit korábban gondoltam.

Kishának nincs könnyű dolga továbbra sem, hiszen szembe kell néznie a tettei következményivel, ahogyan a múltjával is. Vajon miért nincs az életében Derrick? Kisha visszakaphatja az összes emlékét? Helyrehozható a múltbéli hiba? A szerelem kaphat második esélyt? Egy küzdelmes utat járhatunk végig Kishával ebben a kötetben is, aki továbbra is egy lobbanékony, kissé hisztis karakter, de mindezek mellett nagyon szerethető. Derrick számomra sokkal kiegyensúlyozottabb, szerintem tökéletesen kiegészítik egymást. A mellékszereplők is érdekesek voltak, határozottan mindenkinek volt személyisége, és nem egy sémára épültek a karakterek. Bevallom, Tim-től már a falra másztam, egyszerűen nekem túl sok minden hozzá hasonló személyiség, de örülök, hogy az írónő nem csak a szerethető, tökéletes sémára épített, hanem sikeresen árnyalta a karaktereket.

Vannak dolgok az életben, amik elkerülhetetlenek. Ilyen sajnos az is, hogy egyszer a végére érünk minden történetnek, így Kisha és Derrick románcának is. Szerintem egy szuper lezárást kaptunk, amely minden kérdésre választ adott. Ha szeretnél olvasni egy misztikus, időutazós történetet, amelyben nagy szerepet kap a romantika is, akkor ez a könyv neked íródott!:)

A kötet szokás szerint tele volt fantasztikus gondolatokkal, ezekből szeretnék kiemelni párat:

"Az élet mindössze múló pillanatok képsorozatából áll. A végén sajnos nem fogunk az összesre emlékezni, de bőven elég, ha arra emlékszünk majd, amikor valaki jelenlététől libabőrős lett a karunk, a szívünk pedig csillapíthatatlan dobogásba kezdett."

"A végén mind a ketten csupán kőbe vésett nevek leszünk. Ennyi marad meg belőlünk. Nem lesz,aki elmesélje majd a történetünket, de valahol,valamelyik fának a lombkoronája őrizni fogja az emlékét annak, amikor mi ketten egymásba szerettünk. Amíg világ a világ."

"– Hogyan tudnám megállítani az időt?

– Ne a történet végére gondolj, hanem a legszebb perceire."

"Tudod, az élet túlságosan is rövid ahhoz, hogy haraggal a szívünkben gyalogoljunk a legvégéig. Beleroskadsz, pláne, ha egyszer feleszmélsz, hogy már nem tudod visszacsinálni. Hidd el, én már megtanultam a leckét, nem akarom, hogy te is így járj. Megbocsájtani ezerszer könnyebb, mint egy életen át cipelni magaddal a haragot."

"Régen nem hittem a szerelemben, abban pedig pláne, hogy létezik ilyen első látásra. Ezt a mai napig így gondolom, annyi különbséggel, hogy abban már hiszek, hogy van olyan, amikor meglátsz valakit és a hevesen dobogó szíved iránytű módjára jelzi számodra, hogy ő a helyes irány. Hogy ez szerelem-e, azt majd az idő eldönti."

"– Nem tudom – feleltem a rengeteg felé fordulva.

– De azt igen, hogy nem foglak magadra hagyni.

– Ne ígérj olyat, amit nem tudsz betartani."


Ti olvastatok már az írónőtől? Melyik a kedvenc Riley Baker történetetek?

A könyv megvásárolható erre a linkre kattintva.

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése