2021. január 5., kedd

Könyvértékelés - Sarah J. Maas: Macskanő - Lélektolvaj

Sziasztok! Ma egy újabb könyvértékeléssel érkeztem, ezúttal Sarah J. Maas regényéről, a Macskanőről írok nektek, amely a DC szuperhősök sorozat első hazánkban megjelent kötete. Köszönöm szépen a recenziós példányt a Könyvmolyképző Kiadónak!

A bejegyzésem a Prológus Winter wonderland projektjének a részét képezi, mivel ez a kötet tökéletes kikapcsolódást nyújtott számomra a hideg téli délutánokon.

Fülszöveg:

Selina tökéletes tolvaj.

Luke gondterhelt hős.

Gotham Cityben nem mindenki az, aminek látszik.

A #1 New York Times bestsellerszerző Sarah J. Maas mutatja be a felnőtté váló Selina Kyle-t, aki biztosan elrabolja az olvasók szívét az új, várva várt világszenzáció YA regényben, az akciódús és izgalmakkal teli Macskanőben!

Két évvel azután, hogy kijutott Gotham City nyomornegyedéből, Selina Kyle a titokzatos Holly Vanderheesként tér vissza. Batmant elszólítja egy fontos küldetés, így könnyű préda a város.

Mindeközben Luke Fox be akarja bizonyítani, hogy Batwingként képes segíteni az embereken. A Macskanőt veszi célba, az újonnan felbukkanó tolvajt, aki Méregcsókkal és Harley Quinn-nel portyázik. Emberére akadt volna?

Selina ádáz küzdelmet folytat: éjszakánként Batwinggel, napközben pedig a pokolian jóképű szomszédjával, Luke Foxszal. Vajon képes lesz-e végrehajtani a legfontosabb tervét, miközben a múlt egy darabkája veszéllyel fenyegetve a nyomába szegődik?

A könyvről:

Mielőtt belekezdenék az értékelésembe, szeretném elmondani, hogy én annyira nem vagyok otthon a DC és az eredeti képregények világában. A Batman és Joker filmeket ismerem, szeretem, valamint láttam pár, az univerzum részét képező alkotást (köztük a Macskanőt is), de az értékelésem mindenképpen erre a könyvre vonatkozik, amelyet megpróbálok önálló regényként értelmezni, és nem összehasonlítani az eddig megismert művekkel.

Amikor megláttam, hogy Sarah J. Maas új kötettel érkezik, rögtön tudtam: én olvasni fogom, hiszen az egyik legnagyobb kedvenc írónőm. Külön öröm, hogy imádom a szuperhősös filmeket/könyveket, így az elejétől kezdve magaménak éreztem ezt a történetet. 

Selina Kyle két távol töltött év után tér vissza Gotham Citybe, nem titkolt célja, hogy felforgassa a várost. Lop, betöréseket hajt végre és megszégyeníti Batwinget, ezzel  pedig elkezdődik közöttük egy harc. Luke mindent megtesz, hogy megóvja a Gotham Cityben élő ártatlanokat, ám az új bűnöző, a Macskanő felbukkanása neki is fejtörést okoz. Luke rendíthetetlenül próbál a Macskanő nyomára akadni és börtönbe zárni, ám arra nem számít egyikőjük sem, hogy minden egyes találkozás alkalmával egyre közelebb kerülnek egymáshoz, és a végén már nem is a másik legyőzésére vágynak, sokkal inkább egymásra…

Azt hiszem, most már elárulhatom: én nagyon szerettem Selina és Luke történetét. Kifejezetten kedvelem a feszültséggel teli köteteket, ahol nem minden az, mint aminek elsőre tűnik, ez pedig Sarah stílusával fűszerezve egy nagyon izgalmas egyveleget alkotott. A feszültség végig tapintható volt, mind a főszereplők között, mind pedig a környezetükben. Bevallom, néha azért olvasás közben eszembe jutott az írónő másik regénye, az Üvegtrón is, hiszen több párhuzamot is felfedeztem Selina és Celaena karaktere között. Mind a ketten hihetetlenül erős női figurák, akik rengeteg borzalmas dolgon mentek keresztül, de ezek nem törték meg őket, csak erősebbé váltak általuk.

A regény egyik erőssége egyértelműen a girl power volt, hiszen Selina, Méregcsók és Harley Quinn félelmetes triót alkottak, akik mindenkit a földre kényszerítettek, akit csak akartak. Nagyon tetszett, ahogy összedolgoztak, időközben barátokká kovácsolódtak, amely Selina és Méregcsók számára abszolút új terepnek bizonyult. Szerettem, ahogy megnyíltak egymás előtt, öröm volt látni, hogy három nő igenis tud együtt dolgozni és ha összefognak, akkor bárkinél erősebbé válhatnak.

Apropó, Méregcsók. Bevallom, az ő karakterét korábbról nem ismertem, de a könyvben számomra hihetetlenül pozitív figura volt, akit rögtön megkedveltem, köszönhetően a céljainak, a barátságos természetének és a kedvességének. Nagyon szerettem az összes jelenetet, amelyben szerepelt, és bár néha szívszaggató volt a sorsáról olvasni, azért számomra az ő személyisége volt az egyik legnagyobb pozitívum a történetben.

Bár nem feltétlen a szerelmi száll állt a középpontban, de nagyon fontos szerepet kapott így is Luke és Selina románca. Szépen volt felépítve az ő kapcsolatuk, abszolút lehetett látni az átmenetet és a rétegeket, ahol megváltoztak az érzelmeik, és eljutottak egymás utálatától a szeretetig. Tetszett, hogy a történetüket két síkon követhettük nyomon: a Macskanő Batwinggel Holly pedig Luke-hoz került közelebb.

És bár nem szeretnék spoilerezni, ezért csak annyit írok, hogy mint sok más regényben, itt is árnyaltabb volt a dolog: a Macskanő nem csak egy tolvaj és nem csak egy bűnöző, hiszen egy számára nagyon fontos cél elérése érdekében küzd. A szerző több érdekes karaktert szerepeltetett, akik egy korrupt világban próbáltak boldogulni, de nem adták fel és nem hagyták, hogy bedarálja őket a rendszer. A könyv tele volt küzdéssel, szenvedéllyel és feszültséggel, amelynek köszönhetően végig fent tartotta az érdeklődésemet és a figyelmemet. 

Nagyon boldog vagyok, hogy olvashattam, és biztosan folytatni fogom a DC szuperhősök sorozatot is, amely sok más hős történetét meséli még el nekünk. A sorozat különlegessége, hogy mindegyik regényt más szerző írta, de mind kiemelkedő young adult könyvek alkotói. A következő kötet már megjelent magyarul, amely Wonder Woman karakteréről szól.

Ti olvastátok már a könyvet? Ha nem, akkor tervezitek?

A Macskanő című regényt megvásárolhatod papír és e-book formátumban is erre a linkre kattintva.

A Wonder Woman történetét pedig erre a linkre kattintva.

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése