2020. december 6., vasárnap

Könyvértékelés - Martin Jenkins: Az ​állatvilág bajnokai

Sziasztok! Ma egy könyvértékeléssel érkeztem, a bejegyzés középpontjában pedig a Kolibri Kiadó egyik újdonsága, Az állatvilág bajnokai című kötet áll. Köszönöm szépen a recenziós példányt a kiadónak!

A bejegyzésem a Prológus Mesék hete projektjének a részét képezi.

Fülszöveg:

Amilyen változatos és sokszínű az állatok világa, olyan páratlan teljesítményekre képesek egyes képviselői. Ebben a könyvben ötven különleges fajt ismerhetsz meg a világ minden részéről, melyek mind csodás képességekkel rendelkeznek. Akadnak köztük régi ismerősök, meghökkentő különcök, valamint ritkán látható, titokzatos bajnokok is szép számmal.

Vajon ki lesz a legbüdösebb, ki rendelkezik a legvarázslatosabb gyógyulás képességével, és ki végzi a legáldozatosabb munkát környezetünk tisztán tartásáért?

Járj utána te magad, fedezd fel a természet legkülönlegesebb teremtményeit ebben az egyszerre izgalmas és szórakoztató kötetben!

A kötetről:

2020 az év számomra, amikor is rá kellett döbbennem, hogy még mindig szeretem és élvezem a meséket és a gyerekeknek szóló könyveket. Ez nem volt másképp Az állatvilág bajnokai című kötet esetében sem, hiszen ugyanolyan gyermekded kíváncsisággal és lelkesedéssel álltam neki az olvasásának, mintha 10 évvel fiatalabb lennék. A könyv arra sémára épül, hogy olyan fajokat emeljen ki, amelyek bizonyos tulajdonságok alapján a legkiemelkedőbbek az állatvilágban. Olvashatunk például a legügyesebb eszközhasználóról, a leggyorsabb repülőről, a legfényesebb vadászról, a legkiválóbb éjszakai repülőről, a legveszélyeztetettebb vadászról és még számos cím birtokosáról.

Az első, és egyben legfontosabb, amit ki szeretnék emelni az az, hogy rengeteg új információval gazdagodtam. Olyan állatokról is olvastam, amelyekről korábban még nem hallottam (Cuvier-féle csőröscet, Korallkalmár), vagy nem ismertem azokat a fajokat jobban. Tudtátok például, hogy a termeszvárak magassága akár a 10 métert is elérheti? Vagy azt, hogy a Cuvier-féle csőröscet a búvárkodás világbajnoka, és a leghosszabb merülése 2 óra 17 percig tartott? Esetleg azt tudtátok, hogy a kaméleonnyelv végén képződő nyálka mintegy négyszázszor ragadósabb az emberi nyálnál?  Tudtátok, hogy egy hód egy 15 cm átmérőjű fát fél óra alatt ki tud dönteni? Esetleg azt, hogy minden zsiráfnak eltérő mintázatú a szőre, amely annyira egyedi, mint egy ujjlenyomat?

Hatalmas élmény volt számomra ennek a könyvnek az olvasása, amely a rengeteg érdekes információ mellett a nagyon szemléletes illusztrációival is elvarázsolt. Gyönyörű a kötet kívül-belül, amely szerintem rabul fogja ejteni minden fiatal (és akár idősebb) szívét. Egy élmény felfedezni az állatvilágot, jobban megismerni a hétköznapiak mellett a ritka és nem mindennapi fajokat is. Fontosnak tartom még kiemelni, hogy a sok információ mellett ez a kötet egyáltalán nem egy tömény tankönyv benyomását kelti, és nem is beszél annyira részletesen egy-egy fajról. Minden állatnak azt az aspektusát ragadja meg, amely miatt ő a bajnok a társai között, és nem feltétlen tér ki minden egyéb tulajdonságára. 

Nagyon boldog vagyok, hogy olvashattam ezt a kötetet, fantasztikus kikapcsolódást nyújtott és úgy érzem, hogy okosodtam is általa. Bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki szeretne többet megtudni az állatokról és szereti az illusztrált könyveket.Szerintem nagyszerű karácsonyi ajándék is lehet.

Ti olvastátok már a kötetet? Ha nem, akkor tervezitek?

A könyv megvásárolható erre a linkre kattintva.

Köszönöm, hogy velem tartottatok,

Dorka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése